Η Κυβέρνηση της Σερβικής Δημοκρατίας υποδέχθηκε σήμερα στη Μπάνια Λούκα μαθητές και εκπαιδευτικούς από το Κόσοβο και τα Μετόχια, οι οποίοι φιλοξενούνται στη Σερβική Δημοκρατία στο πλαίσιο του προγράμματος «Ας ενώσουμε τα παιδιά του Κοσόβου και των Μετοχίων με τη Σερβική Δημοκρατία».
Κατά την επίσημη τελετή υποδοχής, ο πρωθυπουργός της Σερβικής Δημοκρατίας, Σάβο Μίνιτς, απηύθυνε μήνυμα ενότητας και αλληλεγγύης προς τους φιλοξενούμενους, τονίζοντας τους ιστορικούς, πολιτιστικούς και πνευματικούς δεσμούς που συνδέουν τον σερβικό λαό.
«Να γνωρίζετε ότι είμαστε ένας λαός. Έχουμε την ίδια πίστη, τον ίδιο πολιτισμό, την ίδια γλώσσα και παράδοση. Είστε αδέλφια μας και εδώ είστε πάντα ευπρόσδεκτοι», δήλωσε ο πρωθυπουργός, καλωσορίζοντας τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Ο Μίνιτς εξέφρασε την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για τη συνέχιση της πρωτοβουλίας, η οποία, όπως σημείωσε, συμβάλλει στη διατήρηση και ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των Σέρβων του Κοσόβου και των Μετοχίων και της Σερβικής Δημοκρατίας. Παράλληλα, υπογράμμισε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο σερβικός πληθυσμός στην περιοχή του Κοσόβου και των Μετοχίων, επισημαίνοντας την ανάγκη έμπρακτης στήριξης.
«Θέλουμε να τους δείξουμε με κάθε δυνατό τρόπο ότι στεκόμαστε στο πλευρό τους. Όπως κάθε χρόνο, επιθυμήσαμε να επισκεφθούν τους θεσμούς της Σερβικής Δημοκρατίας, ώστε να τους καλωσορίσουμε επισήμως και να τους προσφέρουμε όμορφες εμπειρίες και αναμνήσεις από τη φιλοξενία τους εδώ. Το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε είναι να είμαστε δίπλα τους, να μοιραζόμαστε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και να τους δείχνουμε έμπρακτα τη στήριξη και την αλληλεγγύη μας», τόνισε ο Μίνιτς.
Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, τα παιδιά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα φιλοξενούνται σε οικογένειες σε διάφορες περιοχές της Σερβικής Δημοκρατίας, γεγονός που τους δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουν νέες φιλίες, να γνωρίσουν καλύτερα τον τόπο και να αποκτήσουν πολύτιμες εμπειρίες.
Το πρόγραμμα «Ας ενώσουμε τα παιδιά του Κοσόβου και των Μετοχίων με τη Σερβική Δημοκρατία» υλοποιείται από το 2012 και φέτος, περισσότεροι από 800 μαθητές και εκπαιδευτικοί έφθασαν στη Σερβική Δημοκρατία, συνεχίζοντας μια παράδοση που προωθεί τη συνεργασία και τη διατήρηση των κοινών πολιτιστικών και εθνικών δεσμών.








